24/10/17

Δώσαμε ήδη $306 εκατ. για τα υπέργηρα P-3B κι ακόμα περιμένουμε

Μάκης Πολλάτος
Η εταιρεία που κατασκευάζει και αναβαθμίζει τα F-16 έχει αναλάβει και τον εκσυγχρονισμό των περίφημων P-3B - Η σύμβαση υπογράφτηκε τον Μάρτιο του 2015 αλλά περιμένουμε το πρώτο στις αρχές του 2018!
Η αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin που κατασκευάζει τα F-16 και θα αναλάβει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 2,404 δισ. δολαρίων «κέρδισε» και το συμβόλαιο των 500 εκατ. δολαρίων για την αναβάθμιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B που υπεγράφη τον Μάρτιο του 2015 - και πάλι από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Οι δύο συμβάσεις, που αθροιστικά πλησιάζουν τα 3 δισ. δολάρια, είναι τα μοναδικά εξοπλιστικά προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί από το 2006, όταν οι αμυντικές προμήθειες ανεστάλησαν λόγω της οικονομικής κρίσης. 
Την άνοιξη του 2015 το «ΘΕΜΑ» είχε αποκαλύψει ότι το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε μυστικά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού χωρίς να ανακοινωθεί το παραμικρό στους Ελληνες πολίτες.
Μετά την αποκάλυψη, το υπουργείο Εθνικής Αμυνας είχε υποστηρίξει ότι τα παροπλισμένα από το 2009 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ήταν ηλικίας 25 ετών, αλλά τα ντοκουμέντα αποδείκνυαν ότι τα συγκεκριμένα P-3B κατασκευάστηκαν πριν από 50 ολόκληρα χρόνια! Τότε υποστήριξαν ότι το αεροσκάφος δεν παρουσιάζει βλάβες με το πέρασμα του χρόνου, αφού -κατά την άποψη των υπευθύνων στο υπουργείο Αμυνας- σημασία έχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα που μπαίνουν πάνω στο αεροσκάφος-πλατφόρμα. Ωστόσο, έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου των ΗΠΑ εξηγούσε ότι η άτρακτος των P-3 αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα φθοράς και ότι τα αεροσκάφη έχουν χαμηλά ποσοστά διαθεσιμότητας. Αλλο επιχείρημα του Ελληνικού Πενταγώνου ήταν ότι η αναβάθμιση των λεγόμενων «Πάπα 3» ήταν η καλύτερη λύση. Κι αυτή η γραμμή άμυνας ανατράπηκε από επιστολή του ίδιου του εκπροσώπου της Lockheed Martin, στην οποία αναφερόταν ότι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B είναι ασύμφορος! «Η αναβάθμιση των αεροσκαφών δεν είναι συμφέρουσα και έχει μεγάλο ρίσκο», έγραφε σε σημείωμά του προς το ΓΕΝ ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος της αμερικανικής Lockheed.

Οπως προκύπτει από την απάντηση του Πάνου Καμμένου στη Βουλή, από το σύνολο των 499 εκατ. δολαρίων, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου η ελληνική πλευρά έχει ήδη πληρώσει 305,9 εκατ., δηλαδή το 61% της οφειλής, χωρίς να έχει παραληφθεί ούτε βίδα από τα ανακατασκευαζόμενα αεροσκάφη!


Ισως το πιο εντυπωσιακό της περίεργης αυτής υπόθεσης με την ανακατασκευή των P-3B ήταν η διαβεβαίωση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου ότι το Δημόσιο δεν θα πληρώσει 500 εκατ. δολάρια για να ξαναπετάξουν τα «Πάπα 3» και ότι το τελικό κόστος θα είναι πολύ μικρότερο. «Ακούγονται διάφορα νούμερα και γράφονται σε μια κυριακάτικη εφημερίδα (σ.σ.: εννοούσε το «ΘΕΜΑ») σχεδόν κάθε εβδομάδα. Δεν είναι αληθινά», δήλωνε ο κ. Καμμένος τον Μάιο του 2015 από το βήμα της Βουλής. Μάλιστα ο υπουργός Αμυνας, δίνοντας τον λόγο του ότι λέει την αλήθεια πρόσθεσε: «Ουσιαστικά, το ποσό αυτό των 499 εκατ. δολαρίων είναι η οροφή (σ.σ.: Σας θυμίζει κάτι;). Δεν υπάρχει πρόγραμμα που να μην έχει τουλάχιστον έκπτωση 20%-30%. Αρα, μιλάμε για 350 εκατ. δολάρια».

Σε επίσημο έγγραφό του προς τη Βουλή με ημερομηνία 7 Σεπτεμβρίου, ο κ. Καμμένος ενημέρωσε ότι μέχρι σήμερα το Δημόσιο έχει καταβάλει στην αμερικανική Lockheed Martin το ποσό των 305.926.449 δολαρίων για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των P-3B. Το χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος έχει ήδη προπληρώσει το 61% της συνολικής αξίας της σύμβασης χωρίς να έχει παραληφθεί ούτε βίδα από τα ανακατασκευαζόμενα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας! Ο κ. Καμμένος, δε, στο ίδιο έγγραφό του προς τους βουλευτές του Ποταμιού Γιώργο Μαυρωτά και Σπύρο Δανέλλη πανηγύριζε ότι πέτυχε βελτίωση των ποιοτικών παραμέτρων της συμφωνίας καθότι θα εκσυγχρονιστούν πέντε αντί τεσσάρων P-3B (ενώ από την αρχή είχε ανακοινώσει ότι θα εκσυγχρονιστούν πέντε!), συμπεριλήφθηκε follow on support και το πιλοτήριο των αεροσκαφών θα διαμορφωθεί σε... glass cockpit. 
Παρ’ όλα αυτά, μετά την ανακοίνωση των αμερικανικών υπηρεσιών και του Ντόναλντ Τραμπ ότι η αναβάθμιση των ελληνικών F-16 θα κοστίσει 2,404 δισ. δολάρια, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας υποσχέθηκε πάλι... εκπτώσεις, γράφοντας στο Twitter ότι η οροφή του προγράμματος είναι το 1,1 δισ. ευρώ και ότι τα υπόλοιπα ποσά αφορούν προγράμματα βοήθειας και... αντισταθμιστικά.

Επειτα από αυτά, μπορείτε να τους πιστέψετε ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης των 123 F-16 θα κοστίσει 1,1 δισ. (στην κυβέρνηση ακόμη δεν μπορούν να αποφασίσουν αν εννοούν δολάρια ή ευρώ) και όχι 2,404 δισ. δολάρια όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση των ΗΠΑ;

















Πρώτο θέμα

4 σχόλια:

  1. Boeing awarded $2.2 billion for new P-8A Poseidon submarine hunters
    By: Christopher Diamond    April 5

    The Boeing Company has been awarded a $2.2 billion multinational contract for at least 17 P-8A Poseidon aircraft, according to a Boeing news release.

    The contract, awarded last week, will provide the U.S. Navy with 11 new P-8A’s and will expand Australia’s fleet by four. The U.K. is receiving its first set of two P-8A’s, with delivery scheduled for 2019.

    The multinational agreement also includes options for 32 additional aircraft, as well as money for long-lead parts for future orders. With all options included, the contract is worth $6.8 billion.

    The Boeing P-8A Poseidon is a state-of-the-art maritime patrol plane used for maritime surveillance, reconnaissance, anti-submarine warfare, anti-surface warfare and shipping interdiction. The aircraft has the ability to control unmanned aerial vehicles, deploy sonobuoys, anti-submarine torpedoes and anti-ship missiles. It can also fly up to 4,500 miles without refueling, according to Boeing’s fact page for the plane.

    "The P-8A is a textbook example of Boeing’s commercial derivative expertise," said Jamie Burgess, vice president of Boeing Military Aircraft’s Mobility, Surveillance & Engagement division and the P-8 program manager. "Every day our customers get to fly incredible aircraft that perform exceptionally well and are built by the best of Boeing," he added.

    The Navy has received 53 Poseidons from Boeing so far and the Royal Australian Air Force has received two.

    Based on the Boeing 737-800 commercial airplane, the Navy has flown the aircraft for more than 96,000 flight hours since deployed around the globe in 2013.

    https://www.defensenews.com/naval/2017/04/05/boeing-awarded-2-2-billion-for-new-p-8a-poseidon-submarine-hunters/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κακομοιρα ελλαδα,το ΄22 σου στερησαν κανονια τα αγγλο-γαλλο-ιταλακια.
    Τωρα περμενεις απο τα αμερικανακια...
    Ποτε αραγε θα βαλλεις μυαλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ elias cavadas.
      Μεταξυ μυαλου και τσεπης,προτιμαται το δευτερο.

      Διαγραφή
  3. Παλι οι ξένοι μας φταινε η τα λαμογια που καταληστεψαν το δημοσιο χρήμα και εκλεισαν ολες τις πολεμικές βιομηχανίες;
    Αυτος που γράφει για τα P-3 ξέρει τι είναι και τι Αποστολές αναλαμβάνουν; Γνωρίζει πόσα άλλα κρατη τα χρησιμοποιούν;
    Το βεβαιο είναι ότι γνωρίζει πως οι αποφάσεις παιρνονται μετα απο εισηγησεις των αρμοδιων επιτελειων στο ΥΠΕΘΑ και το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι κρισιμο για το Ναυτικό, το ερώτημα είναι γιατί τα γράφει αυτά αν και η απαντηση είναι οφθαλμοφανης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.